Har du fått skade på bilen? Ring vårt karosseriverksted på 70 10 46 20, så får du hjelp!
Vi har både skade og lakkverksted, samt bilglassverksted.

Ved bilskade - hva gjør jeg?


På skadestedet:


* Fyll ut skademelding på skadestedet, med underskrift av begge parter
* Trenger du bergingsbil, ring ditt forsikringsselskap. De bestiller bergingsbil.
* Er bilen kjørbar kjøres den til Vestlandske Auto AS, eventuelt ring og avtale tid for taksering av skaden.
* Hvis bilen kommer til oss med bergingsbil, avventer vi nødvendig informasjon fra deg som kunde før vi gjør avtale og igangsetter arbeid på bilen.

Når du leverer bilen til taksering:


* Hvis du har behov hjelper vi med å melde skaden til forsikringsselskapet.
* Vi takserer skaden og sender takst til ditt forsikringsselskap.
NB - Vi må ha skadenummer, fra ditt forsikringsselskap, når vi sender inn takst.
* Vi avtaler tid for utbedring av din bilskade.
* Vi reserverer leiebil til deg hvis du har dekning for dette.

Reparasjon:


* Vi antyder en reparasjonstid når bilen leveres inn til reparasjon.
* Leiebil vil være tilgjengelig hvis dette er reservert. Vi samarbeider med AVIS og Hertz
* Leiebil dekning i henhold til avtale mellom deg og ditt forsikringsselskap.
* Trenger du leiebil utover leiebildekningen, ta kontakt med oss for råd.

Når bilen er ferdig reparert:


* Vi ringer deg/sender SMS når bilen er klar for henting.
* Kunderådgiveren informerer deg om hva som er gjort med bilen.
* Du får informasjon om behandling av nylakkert bil.
* Egenandel og eventuelt MVA for næringsdrivende betales hos oss ved utlevering av bilen.
* Leiebilen innleveres hos oss når du kommer og henter bilen.

Telefon til karosseriavdeling:

Takstmann: 70 10 46 20